שקד

2 תגובות | אוקטובר 31, 2014

איפה להתחיל? בטעם המופלא והעשיר? בערכים התזונתיים? בערך הגליקמי הנמוך? בהשתלבותו המושלמת עם יתר הקמחים?
קמח מדהים שאהוב עלי במיוחד. קמח זה עשוי משקדים מולבנים טחונים דק, הוא עשיר בחלבון (ולכן גורם לתחושת שובע), מסייע להורדת הכולסטרול ולבריאות הלב בשל היותו מכיל חומצות שומן בלתי רוויות, בנוסף השקד עשיר בסידן, אשלגן, חומצה פולית, מגנזיום, סיבים תזונתיים, ויטמין E ויטמין B , מחזק את העצמות ועוזר במניעת אוסטופורוזיס. בקיצור כמעט מושלם.
למה  כמעט ולא מושלם ?

השקד עתיר בקלוריות וזהו חסרונו הגדול. כ-600 קלוריות ל- 100 גר’.

חסרון נוסף הוא מחירו היקר. אני נוהג לקנות שקדים מולבנים ולטחון בבית, דבר המוזיל משמעותית את עלות הקמח.

שי ללא גלוטן

תגובות (2)

  1. posted by מרים on אפריל 11, 2016

    שלום רב,
    רק היום שמחתי לגלות את אתר שלך. אני אופה לחם ללא גלוטן בבית, לרוב עם מיקס ב של שר. אני גם רגישה לקמח סויה וללקטוז. אני אופה עוגות פשוטות ללא גלוטן. כל פעם ששילבתי קמח שקדים בעוגה , זה תמיד שקע בתחתית העוגה ו לעתים השאיר תחושה של לחות . מה ההסבר לזה ? אשמח לדעת אם תתקיים סדנא באזור השרון. אני שומרת על כשרות . תודה רבה מרים

      הגב
    • posted by שי ללא גלוטן on מאי 12, 2016

      היי,
      לדעתי הבעיה עם השקדים זה בגלל שקמח שר מכיל כמות גדולה של עמילן שהוא בעצם קל יותר מהשקדים ולכן הם שוקעים לחלקה התחתון של העוגה.
      אם תשתמשי בקמח שלי – שי של הטבע, או שתכיני תערובת קמחים בעצמך המכילה בחלקה קמחים “כבדים” כגון דוחן, דורה, טף, אורז מלא וכו’ השקדים לא אמורים לשקוע.
      בהצלחה,
      שי.

        הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *