עדשים אדומות

2 תגובות | אוקטובר 31, 2014

קמח זה שייך לקטגוריה של קמח עשיר בחלבונים.
עדשים אדומות מכילות סיבים תזונתיים, ברזל, אבץ, אשלגן וחומצה פולית כמו גם פיטוכימיקלים המסייעים במניעת מחלת הסרטן, ושמירה על רמת כולסטרול וסוכר תקינים. בזכות הטחינה באבן ריחיים הקמח שומר על 95% מהערכים של העדשים.

קמח העדשים האדומות מתאים להכנת עוגות, עוגיות, לחמים ומאפים שונים כמו גם להסמכה של מרקים ורטבים.
אני באופן אישי מאוד אוהב להשתמש במקמח זה בשל המרקם שהוא מקנה לבצק וזאת בשל עושרו בחלבונים. תכונה זו מאפשרת לנו להפחית מכמות תחליפי הגלוטן כגון קסנטן גאם שאני באופן אישי פחות אוהב אותם.
למרות צבעו הכתום/אדום לאחר אפייה צבעו יהפוך לבן ולכן אם מישהו חושש מצבעו, הסירו חשש מליבכם.
shay-logo

 

תגובות (2)

  1. posted by צביה רן on פברואר 19, 2015

    שלום שי,

    תודה על האינפורמציה רבת הערך שאתה מעביר כאן.

    מה לגבי קמח מעדשים שחורים וירוקים?

      הגב
    • posted by שי ללא גלוטן on פברואר 21, 2015

      היי צביה.
      בכייף, תמיד שמח לשתף מידע.
      לגבי עדשים ירוקים / שחורים. לצערי לא אין עדשים כאלו עם אישור של מפעל ללא גלוטן ולכן לא ניסיתי אותם.
      באופן תאורטי קשה לי להאמין שיש הבדל גדול. כל העדשים עשירים מאוד בחלבון ולכן המקרם שלהם יהיה מעולה.
      לגבי הטעם, העדשים השחורים עדינים יותר מהירוקים (לטעמי לפחות…) ולכן הם גם היו עדינים יותר בתוצאה הסופית.
      אם את מנסה, אשמח מאוד לקבל ממך עדכון.
      🙂

        הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *