Loader

חנוכה – החג שלנו!

By : | 0 תגובות | On : 12/12/2014 | Category : בלוג

סופגנייה ללא גלוטן

חג חנוכה הוא אולי החג עם קונצנזוס הגדול ביותר, כולם אוהבים את החג הזה.

ילדים ומבוגרים כאחר, חילוניים ודתיים, לקטנים יש סופגניות, נרות ומשחקים ולגדולים אין קניות, ניקיונות ומטלות ויש לנו הרבה זמן ליהנות עם הקטנטנים. לדתיים יש "חול מועד" בכאילו ולחילונים את הדלקת הנרות המשפחתית (כמובן שגם לדתיים יש אבל יש להם את הדלקת הנרות כל שישי). חופשה מהעבודה ובשילוב של מזג האוויר נפלא לטיולים אנחנו מוצאים את עצמנו בחגיגה משפחתית, אם התמזל מזלנו אז גם זרימה קלה יש בנחלי הצפון. הריח הנפלא של הגשמים הראשונים, הקור שעדיין לא מקפיא אבל נותן את האפשרות לעצום את העיניים, להיכנס לעולם פרטי וסגור משלך ולנשום לנשום את האוויר הקר, הטהור והנקי כל כך. אם התמזל מזלך ויש בידך כוסית שיכר דובדבנים או וויסקי אז אתה המאושר באדם (אבל באו נודה באמת שתי שניות אחרי הכניסה לעולם הפרטי, הסגור והמסוגר שלך הנסיכה הראשונה מגיעה על מנת להתלונן על הנסיכה השנייה והפרחח הראשי מגיע עם ג'ריקן נפט לשרוף את המועדון…)

גם עם בני דודינו אנחנו חולקים את אווירת החג כאשר יש את חג שלושת הדתות. חנוכה אצלנו, ראש השנה של הנוצרים והרמדאן אצל המוסלמים. חיפה, אולי העיר הטרוגנית ביותר במדינתנו, חוגגת כל שנה את חג שלוש הדתות.

בקלות ובהנאה מרובה אפשר להעביר יום בחיפה, הגנים הבהאיים, הרכבל, המושבה הגרמנית ואולי מעל הכול וואדי ניסנס, שגם בימים רגילים הוא מקום קסום מלא בצבעים, ריחות ,מאכלים, מתמלא בעוד יותר צבעים, עוד יותר ריחות ומאכלים משלשות הדתות ואווירת חג העוטפת את כולם.

אבל מעל הכול אני חושב שזה החג שלנו. ללא ספק שלנו ורק שלנו! כן יש את הסיפור עם יהודה המכבי, מרד החשמונאים, חנוכת בית המקדש אבל מעל הכול עומד נס פח השמן.

למרוקאים יש את המימונה, לתימנים המציאו את תימניאדה, האשכנזים השתלטו על שבועת עם מאכלי חלב ונס פח השמן נשאר לנו.

חנוכה – החג שלנו, חג הטריפוליטאים. חג השמן.

הבדיחה הישנה והשחוקה אומרת שספר בישול טריפוליטאי מתחיל ב"קחו ליטר שמן…" אז ממש לא משנה אם הסופגניות קטנות או גדולות, עם מילוי או בלי מילוי, עם שמרים או בלי שמרים אבל דבר אחד בטוח, שמן לא יחסר שם.

הלביבות – שמן, ספנג'ה – שמן (הגרסה הטריפוליטאית לצ'ורוס הספרדי) , שבקייה –שמן!!!

טור בריא הטור הזה לא הולך להיות, לגבי טור טעים, אין צל של ספק. נס פח השמן. חג הטריפוליטאים.

חג חנוכה הוא חג טעים ואם זכרוני אינו בוגד בי(נדיר בגילי המופלג…) אז סופגנייה הייתה המאכל הראשון ללא גלוטן שהכנתי לנסיכה שלי. בכלל מאוד קל להכין את מאכלי חנוכה ללא גלוטן.

טיגון בצק נותן מרקם שונה לחלוטין לקמח מאשר אפייתו ואין את הבעיה של חוסר האווריריות בשל המחסור בגלוטן. ברוב מאכלי חנוכה מדובר בבלילה ולא בצק שיש לעצב את צורתו ובנוסף מדובר בדרך כלל במאכלים שאוכלים מקסימום כמה שעות אחרי הכנתם ואין את עניין ההקפאה/הפשרה הפוגמות במאכלים ללא גלוטן.

סופגניות שמרים ללא גלוטן

סופגניות אשל ללא גלוטן

ספנג' טריפוליטאי ללא גלוטן

חנוכה שמח וטעים

שי ללא גלוטן

חנוכיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *